USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Yleiset kysymykset

Miten teihin saa yhteyden?
Meihin voit olla yhteydessä verkkokaupan yhteydenotto -lomakkeen kautta tästä tai sähköpostilla info@mekko24.fi. Vastaamme kaikkiin viesteihin 24h kuluttua. Yrityksellämme ei ole tällä hetkellä käytössä asiakaspalvelua puhelimitse. 

Tuotetiedot 

Miksi kaikissa tuotteissa ei ole kokotaulukkoita?
Emme valitettavasti ole saaneet tavarantoimittajilta virallisia kokotaulukoita tuotteisiin. Olemme antaneet tästä palautetta ja toivomme, että tilanne tulee muuttumaan. Mittaamme kuitenkin aina varastotuotteet kun ne saapuvat varastoon ja pyrimme laittamaan kokotietoja / kokotaulukon suoraan tuotteiden tietoihin. Huomioithan, että omat mittaukset eivät ole virallisia vaan suuntaa antavia. Autamme myös mielellämme koon valinnassa! Ota siis rohkeasti yhteyttä, jos koon valinta mietityttää, niin neuvomme parhaamme mukaan.

Tuotteen varastosaldo näyttää 0 kpl, onko tuote tilattavissa?
Kyllä, jos jonkun tuotteen varastosaldo on 0 kpl ja tuotetta ei ole rajoitetusti, tuote on tilattavissa. Huomioithan, että silloin on kyseessä tilaustuote ja se toimitetaan tilaustuotteen toimitusajalla. Tilaustuotteen toimitusaika on 7-10 työpäivää.  

Tuotteen varastosaldoa ei näy, onko tuote tilattavissa?
Kyllä, jos jonkun tuotteen varastosaldo on 0 kpl  tai sitä ei näy ollenkaan, ja kyseessä ei ole varastosta poistuva tuote, tuote on tilattavissa. Huomioithan, että kaikki tilaustuotteet toimitetaan tilaustuotteen toimitusajalla. Tilaustuotteen toimitusaika on 7-10 työpäivää.  

Tilaaminen

Onko tilaukseni mennyt läpi?
Saat automaattisen vahvistusviestin tilauksesi vastaanottamisesta ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen heti, kun tilauksesi on maksettu. Saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen heti, kun tilauksesi on hyväksytty. Tilausvahvistuksen yhteydessä saat myös tilauksesi toimitustiedot ja Postin lähetystunnuksen. Voit aina tarkistaa tilauksesi tilan myös kirjautumalla Omille sivuillesi jossa näet tilauksesi tarkan tilan.

En ole saanut tilausvahvistusta, mitä teen?
Jos et ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiisi pian tilauksen teon jälkeen, voi tämä tarkoittaa, että tilauksesi kohdalla on tapahtunut jonkinlainen virhe. Kirjaudu Omille sivuillesi tarkastaaksesi tilauksesi tilan. Mene kohtaan "Tilaukseni", etsi oikea tilaus ja tarkista, että kaikki näyttää hyvältä. Jos et ole luonut asiakastiliäsi tai asiakastililläsi ei ole tilaustasi rekisteröity, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme info@mekko24.fi

Olen tehnyt tilauksen. Voinko vielä vaihtaa toimitusosoitetta?
Jos haluat vaihtaa toimitusosoitetta, sinun tulee ilmoittaa siitä sähköpostitse info@mekko24.fi asiakaspalveluun mahdollisimman pian.

Olen tehnyt tilauksen. Voinko vielä lisätä siihen tuotteen?
Alamme käsitellä tilaustasi välittömästi tehtyäsi sen. Jos haluat lisätä tuotteen tilaukseesi, tee uusi tilaus verkkokaupassa. Yritämme mahdollisuuksien mukaan lähettää sen samassa paketissa.  

Toimitus

Onko tilaukseni lähetetty?
Rekisteröityneet asiakkaat saavat käyttöönsä Oma Tili -palvelun. Tilillä voit tarkastella ajantasaisia tilaustietoja ja seurata tilaustasi. Tilauksen tila päivitetään viipymättä sen mukaan miten tilaus edistyy. Tilaustuotteen tilauksen eteneminen ja heti varastossa olevan tuotteen tilauksen eteneminen on hieman erilainen. Tilauksesi on lähetetty kun tilauksen tilaksi lukee "Toimituksessa". Katso tilauksen vaiheet täältä.

Missä tilaukseni on?
Jos tilauksesi on lähetetty, olet saanut sille lähetystunnuksen ja voit seurata lähetyksen kulkua osoitteessa http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/ Lähetämme tilausvahvistuksen yhteydessä sinulle Postin lähetystunnuksen. Lähetyksesi saapuu sinulle 1-3 työpäivässä. Huomioi, että toimitusaika tilaustuotteille on 7-10 työpäivää ja se lasketaan tilauspäivän jälkeisestä arkipäivästä. Katso tilauksen vaiheet täältä.  

Kuinka kauan Posti säilyttää pakettia?
Posti säilyttää paketteja yhden viikon, jonka jälkeen ne lähetetään takaisin. Tätä säilytysaikaa ei voi pidentää eikä palautuvia paketteja voi lähettää uudestaan. Huomioithan myös, että jos pakettia ei noudeta, on Mekko24:lla oikeus periä aiheutuneet kulut vähintään 20,00€ asiakkaalta. Jos pakettia ei noudeta ja asiakas on tilannut sen postiennakkolla, on Mekko24:lla oikeus periä aiheutuneet kulut vähintään 20,00€ sekä lisäkulut vähintään 10,00€.

Asiakaspalautus

Kuinka palautan tuotteen?
Sinulla on aina 14 päivän peruuttamisoikeus voimassaolevan kuluttajasuojalain mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulla asiakkaana on oikeus peruuttaa tilauksesi ilmoittamalla tästä Mekko24:lle 14 päivän sisällä siitä, kun sinä tai asiamiehesi on vastaanottanut tilatut tuotteet (peruuttamisaika). Kätevin tapa ilmoittaa tilauksen peruuttamisesta on täyttää tilauksen mukana tullut palautuslomake ja lähettää tämä tuotteiden mukana takaisin Mekko24:lle. Tuote on palautettava hyvin pakattuna, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäispakkauksessaan. Katso tarkat palautusohjeet täältä.

Maksaako tuotteiden palauttaminen tai vaihtaminen?
Asiakas on vastuussa tuotteiden palautuskuluista vain, jos asiakas ei vaihda vaan ainoastaan palautat tuotteita. Myös pelkkä palautus on ilmainen, kun asiakas pitää tuotteita vähintään 50 euron arvosta, tai mikäli asiakas on tilannut saman tuotteen kahdessa koossa sovitettavaksi, ja palauttaa epäsopivan koon (verrattavissa vaihtotilaukseen). Asiakkaan ei tule maksaa palautuksesta Postissa. Perimme palautuskulut 5,00 euroa palautuksen yhteydessä hyvitettävästä summasta. Olemme antaneet selkeät palautusohjeet sivuillamme. Kaikilla tuotteillamme on myös ILMAINEN vaihto-oikeus. Sinulla on 14 päivää aikaa päättää, haluatko pitää tilaamasi tuotteet laskettuna siitä päivästä, jolloin vastaanotit tilauksesi. Huomioithan, että kaikki tuotteet, jotka lähetät takaisin, tulee olla alkuperäisessä kunnossa.

Oletteko vastaanottaneet palautukseni?
Saat palautusvahvistuksen sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet ja käsitellyt palautuksesi. Asiakaspalautuksen saapumisessa ja palautuksen käsittelyssä voi joissain tapauksissa kestää jopa 14 päivää. Pyrimme kuitenkiin käsittelemään palautukset pikimmiten. Odotathan, että palautuksen lähettämisestä on kulunut yli 2 viikkoa, ennen kuin kysyt palautuksen perään.

Voinko palauttaa eri tilausten tuotteita samassa paketissa?
Voit toki palauttaa eri tilausten tuotteita samassa palautuspaketissa. Muistathan kuitenkin lähettää palautuslomakkeen erikseen jokaisesta tilauksesta, jotta me voimme kirjata palautuksesi oikein.

Milloin saan takaisinmaksun palauttamistani tuotteista?
Kun palautuksesi saapuu meille, niin käsittelemme sen pikimmiten. Saat sähköpostiisi vahvistuksen palautuksestasi kun paketti on saapunut perille. Voit nähdä takaisinmaksun tiliotteellasi viimeistään 14 pankkipäivän kuluttua siitä, kun sait palautusvahvistuksen meiltä. Takaisinmaksu suoritetaan samalle maksukortille, jota on käytetty tilauksen maksamiseen tai ilmoitetulle pankkitilille.

Tuotteen vaihtaminen

Kuinka vaihdan tuotteen toiseen?
Tuotteillamme on ILMAINEN vaihto-oikeus. Jos haluat vaihtaa tuotetta, kirjoita pakettiin VAIHTO ja palauta tuote/tuotteet palautusohjeiden mukaisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, ilmoita siitä aina myös sähköpostitse asiakaspalveluumme info@mekko24.fi. Tuotteen vaihto on sinulle toimituskuluton yhden vaihto- ja palautuskerran per tilaus kun vaihdat tuotteen isompaan/pienempään kokoon tai toiseen varastotuotteeseen. Jos vaihdolla on kiire tai vaihdossa haluamasi tuote on kalliimpi kuin alunperin tilaamasi tuote, teethän kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa. Ilmoita meille tilauksen yhteydessä kohdassa 'Lisätieto tilaukseen’ vaihdettavan tuotteen tiedot ja palautuksen tilausnumero. Valitse haluamasi maksutapa ja maksa tilaus normaalisti. Tilauksesi käsitellään ja toimitetaan 1-3 arkivuorokauden kuluessa. Näin saat oikean tuotteen nopeasti ja ilman riskiä tuotteen loppumisesta palautuskäsittelyn aikana. Seuraa palautusohjeita jotka löydät täältä. Huom! Muistathan aina kirjoittaa myös pakettiin VAIHTO ja ilmoittaa palautuslomakkeessa, että kyseessä on vaihto. 

Laskutus

Milloin saan laskun tilaamani tuotteista?
Laskua ei koskaan lähetetä tuotteiden mukana. Lasku lähetetään sähköpostiosoitteeseen joka on rekisteröity asiakastilillenne. Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun sähköpostitse ostotapahtumasta seuraavan kuukauden aikana ja lasku erääntyy maksettavaksi vasta kyseisen kuukauden viimeinen päivä. Mikäli et ole saanut laskua, muista tarkistaa myös roskapostisi. 

Minulla on kysymys laskusta.
Mikäli kysymyksesi koskee maksua, laskun eräpäivää tai muistutusta/perintää pyydämme teitä olemaan yhteydessä laskutusyhtiöömme Collector Bank AB. Collector asiakaspalvelu palvelee puhelimitse 09 3158 9947 tai sähköpostilla contactcenter@collectorbank.fi. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin 9-18. Huomioi, että Collector hoitaa vain laskukysymykset!

Mitä tapahtuu laskulleni kun olen palauttanut tuotteita?
Mikäli päätät palauttaa osan tai koko tilauksen sinun ei luonnollisesti tarvitse maksaa palauttamiasi tuotteita. Voit vähentää palauttimiesi tuotteiden hinnan alkuperäiseltä laskulta ja maksaa jäljelle jäävän summan samoilla maksutiedoilla. Lisätietoa saat asiakaspalvelustamme.