TILAUSOHJEET

Tuotteiden tilaaminen Mekko24 verkkokaupasta on mahdollista vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tilausprosessi on nopea ja vaivaton. Voit valita itsellesi sopivimmat maksu- ja toimitustavat tilausprosessin aikana. Suoritettua tilauksesi loppuun, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Alta löydät vielä tarkemmat ohjeet tilauksen tekemisen avuksi. Sitova kauppasopimus astuu voimaan vastaanotettuasi tilausvahvistuksen. Mikäli et saa tilausvahvistusta sähköpostiisi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@mekko24.fi

1. Löydä upeita tuotteita 

Helpoin tapa löytää itsellesi sopivia tuotteita on selata valikoimaa tuotekategorioiden avulla. Sivun yläreunassa sijaitsevan haku-toiminnon avulla voit etsiä tuotteita hakusanojen avulla. Klikkaamalla tuotetta haku- tai tuotelistauksessa pääset tuotteen sivulle, jolla näet lisätietoja ja tarkempia kuvia tuotteesta.

2. Lisää valitsemasi tuotteet ostoskoriin 

Löydettyäsi sopivan tuotteen, klikkaa “Lisää ostoskoriin” -painiketta. Ostoskorisi saldoa voit tarkastella sivun oikeasta yläreunasta. Klikkaamalla ”Ostoskori” -painiketta näet ostoskorisi sisällön tarkemmin ja pääset muokkaamaan korin sisältöä, lisäämään tai poistamaan tuotteita. Ostoskorista voit siirtyä jatkamaan ostoksia, muuttaa tilaustasi tai siirtyä kassalle.

3. Siirry kassalle

Kassalle siirryttyäsi, täytä yhteystietosi. Yhteystietosi näkyvät lomakkeella esitäytettyinä, jos olet kirjautunut palveluun käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. Mikäli sinulla on verkkokaupan kampanjakoodi, voit käyttää sen Kassan sivulla. Koodin hintavaikutuksen näet syötettyäsi koodin ja painettuasi ”Lunasta” -painiketta. Vahvista ja jatkaa tilausta.

4. Tilaajan tiedot ja rekisteröityminen 

Valitse haluatko rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi vai tilata tuotteet rekisteröitymättä. Sinulla on kolme vaihtoehtoa:

1) Rekisteröidy asiakkaaksi 

Rekisteröitymällä asiakkaaksi voit asioida verkkokaupassamme jatkossa entistä nopeammin ja helpommin. Rekisteröityneenä asiakkaana voit kirjautua sisään käyttäjänimelläsi (sähköpostiosoite) ja salasanallasi. Tällöin tietosi ilmestyvät tilaukselle automaattisesti. Rekisteröityneenä asiakkaana pääset myös tarkastelemaan tilaustasi ja tulostamaan tilausvahvistuksesi, kuitin sekä palautuslomakkeen milloin vain asiakastili kohdasta.

2) Tee ostokset rekisteröitymättä 

Voit tehdä ostoksia myös rekisteröitymättä asiakkaaksi. Tällöin täytät tiedot tilaukselle, valitset toimitustavan ja maksat haluamallasi tavalla. Huomioi, että tarvitsemme aina sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi, jotta saat tietoa tilauksestasi ja tiedät missä se liikkuu ja milloin se sinulle saapuu. Näitä tietoja emme käytä sähköiseen suoramarkkinointiin, mikäli et halua. Mikäli tilauksesi saaja on joku muu kuin sinä itse, tai haluat tilauksen toimitettavan esimerkiksi työpaikan osoitteeseen, voit ilmoittaa sen tässä kohtaa klikkaamalla lähetä eri osoitteeseen kohtaa sivun alareunassa.

3) Kirjaudu sisään 

Mikäli olet jo rekisteröitynyt Mekko24.fi verkkokaupan asiakkaaksi, kirjaudut sisään omilla tunnuksillasi. Tällöin tietosi ilmestyvät tilaukselle automaattisesti. Valitset vain tilaukselle toimitusosoitteen ja toimitustavan.

5. Valitse toimitustapa  

Seuraavaan osioon siirtyessäsi sinulla on mahdollisuus valita sopiva toimitustapa. Huomaa että toimitusaika riippuu tuotteesta. Normaali toimitusaika joka koskee heti varastossa olevia tuotteita on noin 2-4 työpäivää. Tilaustuotteen toimitusaika on noin 7-10 työpäivää. Voit vastaanottaa lähetyksiä Postin pakettiautomaattiin tai postin toimipisteeseen.

a. Nouto pakettiautomaatista - 0,00 €

Kun paketti on saapunut automaattiin, saat matkapuhelimeesi lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta. Näppäile koodi pakettiautomaatilla ja saat lähetyksen lokerosta sen avautuessa. Automaatti ilmoittaa sen lokeron, jossa lähetys on. Paina Avaa lokero -näppäintä. Ota paketti lokerosta ja sulje ovi.

b. Nouto Postin toimipisteestä - 0,00 € 

Voit noutaa pakettisi Postin toimipisteestä. Jos lähetyksesi toimitetaan postiin, voit noutaa sen sieltä saapumisilmoituksen tai lähetystunnuksen avulla. Noutajan on aina todistettava henkilöllisyytensä. Jos lähetys on tavallinen paketti (lähettäjä ei ole valinnut henkilökohtaisesti luovutettava -lisäpalvelua), voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

c. Nouto lähilokerosta - 0,00 €

Voit noutaa pakettisi Tuusulan S-marketin pakettiautomaatista Hyrylänkatu 6, 04305 Tuusula. Löydät täältä pakettiautomaatin aukioloajat. Lähilokeron toimitukset postitetaan aina samana tai seuraavana päivänä tilauksesta. Kun paketti on saapunut automaattiin, saat matkapuhelimeesi lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa kaksi vuorokautta sen saapumisesta. Näppäile koodi pakettiautomaatilla ja saat lähetyksen lokerosta sen avautuessa.

6. Valitse sopivin maksutapa  

Kun toimitustapa on valittu on aika vahvistaa tilaus. Asiakas voi maksaa tilauksensa verkkopankissa, valita tilauksensa maksutavaksi pankki- tai luottokorttimaksun, laskulla tai osamaksulla.

a. Checkout Finland Oy 

Mikäli haluat maksaa ostoksesi verkkopankissa, pankki tai luottokortilla, laskulla tai osamaksulla, valitse maksutavaksi Checkout Finland Oy ja luo tilaus. Tilauksen luomisen jälkeen sinut siirretään automaattisesti maksusivulle. Maksusivulla voit valita sopivan maksutavan. 

Verkkopankkimaksu

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. 

Pankki- tai luottokortti 

Voit maksaa verkkokaupassa myös Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Lasku tai osamaksu 

Checkout Finland tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tuotteet itsellesi ennen maksamista. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta (oma.collector.fi) miten allekirjoitus tehdään. Lasku erääntyy seuraavan kuukauden lopussa. Laskusta peritään laskutuslisä, joka on 2,95 euroa.

b. Stripe Inc 

Valitsemalla kassalla maksutavaksi Stripe, voit maksaa ostoksesi pankkikortilla tai luottokortilla. Stripe Inc. on maailman johtava korttimaksujen välittäjä verkossa ja käytämme luottokortti- ja pankkikorttimaksuissa Stripe-maksuoperaattorin palvelua. Voit maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard ja American Express-korteilla turvallisesti. Verkkokaupalla ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme.

7. Päätä tilaus ja suorita maksu 

Ennen lopullista maksusuoritusta, pyytää järjestelmää tarkistamaan tilauksesi sisällön. Halutessasi voit vielä palata edelliseen vaiheeseen ja muuttaa tilaustasi. Toimitusehdot tulee hyväksyä ennen lopullista tilausta. Järjestelmä ohjaa sinut suorittamaan maksun aiemmin valitsemallasi maksutavalla.

8. Tilausvahvistus

Maksusuorituksen jälkeen saat automaattisen viestin tilauksen vastaanottamisesta. Tilauksen käsittelyn jälkeen saat myös tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Mikäli tilausvahvistus ei ilmesty sähköpostiisi tai haluat tiedustella muita asioita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme (info@mekko24.fi).

9. Tilauksen eteneminen 

Rekisteröityneet asiakkaat saavat käyttöönsä Oma Tili -palvelun. Tilillä voit tarkastella ajantasaisia tilaustietoja ja seurata tilaustasi. Tilauksen tila päivitetään viipymättä sen mukaan miten tilaus edistyy. Tilaustuotteen tilauksen eteneminen ja heti varastossa olevan tuotteen tilauksen eteneminen on hieman erilainen. Katso tilauksen vaiheet alta:

Varastotuotteiden tilauksen vaiheet
Toimitusaika 1-3 arkipäivää

1) Vastaanotettu - Olemme vastaanottaneet tilauksesi. Sinulle saapuu automaattinen vahvistusviesti.
2) Käsiteltävänä - Käsittelemme tilaustasi. Sinulle saapuu tilausvahvistus ja tilauksen toimitustiedot.
3) Odottaa toimitusta - Tilaus on käsitelty ja toimitamme lähetyksen pian Postin pakettiautomaattiin tai Postin kuljetettavaksi.
4) Toimituksessa - Lähetys on toimitettu Postin kuljetettavaksi ja saapuu sinulle 1-3 työpäivän kuluessa. Toimitusta voi seurata Postin kotisivuilla osoitteessa http://www.posti.fi Lähetystunnuksen löydät toimitusvahvistuksesta joka lähetetään sähköpostiin kun toimitus on lähtenyt varastolta.  
5) Toimitettu - Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
6) Valmis - Tilaus on valmis.

Tilaustuotteiden tilauksen vaiheet
Toimitusaika 7-10 arkipäivää 

1) Vastaanotettu - Olemme vastaanottaneet tilauksesi. Sinulle saapuu automaattinen vahvistusviesti.
2) Tarkistettavana - Tarkistamme tavarantoimittajilta tilaustuotteiden saatavuutta. Sinulle saapuu tilausvahvistus.
3) Odottaa tuotteita - Tilaustuotteet on matkalla varastoomme ja saapuvat meille noin 5-6 työpäivän kuluessa.
4) Odottaa toimitusta - Tilatut tuotteet on saapunut ja toimitamme lähetyksen pikimmiten Postin pakettiautomaattiin tai Postin kuljetettavaksi.  
5) Toimituksessa - Lähetys on toimitettu Postin kuljetettavaksi ja saapuu sinulle 1-3 työpäivän kuluessa. Toimitusta voi seurata Postin kotisivuilla osoitteessa http://www.posti.fi Lähetystunnuksen löydät toimitusvahvistuksesta joka lähetetään sähköpostiin kun toimitus on lähtenyt varastolta.  
6) Toimitettu - Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
7) Valmis - Tilaus on valmis.